בניית דק

במקום ליצור אלפי חפצים זהים, אתה בדרך כלל עובד על פרויקט בניית דק ייחודי בכל פעם שאתה בונה. במהלך הבנייה, יש לאחסן מספר חומרים ולעיתים מגושם באתר הבנייה. בעיה אפשרית באתרי בנייה היא בלבול חומרי.

ראשית, בעוד שתעשייה "רגילה" משתמשת באולמות ייצור או בעבודות, הבנייה משתמשת בדרך כלל באולמות פרויקטים. עם זאת, העיצוב אינו דמוי רכב ויש כמה הבדלים חשובים. עם זאת, בעיצוב רזה, כולם מתמקדים בתהליך הבנייה.

שיטות בניית דק מגדילות את הפרודוקטיביות בכל תחומי תעשיית הבנייה

שיטות בנייה רזה מיישמות שלושה עקרונות מפתח שהופכים את תהליך הבנייה ליעיל יותר. השימוש בניהול פרויקטים מאפשר הטמעה מתמשכת של שיטת בנייה רזה חדשה בחטיבות ובאזורים רבים של מבנה תאגידי גדול.

כדי להשיג ביעילות את היעילות והפרודוקטיביות של פרויקטי בנייה, שירותי בריאות יוניברסל פיתחו קווים מנחים לתכנון ויישום של פרויקטי בנייה מוצלחים באמצעות ייצור רזה. שיטות בנייה רזה בשילוב עם פתרונות בניית דק מאפשרים לאנשי מקצוע לקבל ראייה הוליסטית של פרויקט גדול יותר, מה שמאפשר להם להגיע ליעילות רבה יותר ולהפחית את הפסולת. ככל שיותר ויותר אנשי מקצוע בתחום הבנייה וההנדסה משנים את זרימות העבודה שלהם כדי להתאים לשיטות ייצור רזה ולמטב משאבים/תהליכים, הנה שש דרכים ליישם גישה מוצלחת של רזה.

בפרויקט בניית דק

אתה נוקט בגישה שיטתית בהכנות לפתיחת עסק. הגישה פשוטה ואטרקטיבית בענף שבו תקציב, ציר זמן ובטיחות הם המפתח, אך ביצוע הפרויקט שונה מאוד משיטות בנייה מסורתיות. טכניקות אלו משמשות בסביבת הבנייה במטרה להטיל אילוצים חדשים על זמן, דרישות עבודה ובזבוז משאבים במהלך תהליך הבנייה. בניית דק מתמקדת בצמצום מועדי פרויקט בנייה על ידי מציאת דרכים חדשות למקסם את הפרודוקטיביות והיעילות.

מחסור במשאבים ממשיך לעצב בבניית דק מגמות הבנייה ולהשפיע על השינויים בענף בעשור הקרוב

גורמים רבים ישפיעו על מגמות הבנייה בעשור הקרוב ואילך, אך מקסום היעילות תוך מזעור בזבוז הוא עדיין המוקד האמין ביותר של שיפור מתמיד. השילוב של מתודולוגיה רזה וטכנולוגיית האינטרנט של הדברים יכול להיות פתרון יעיל הפורח בעידן הבנייה החדשה. ניתן ליישם שיטות ושיטות בנייה מסורתיות, אך בהחלט ניתן לשפר אותן.

מכיוון שתמיד יש פוטנציאל לשיפור בניית דק

בנייה יכולה גם להרוויח משיפור. בליבה של בניית דק עומד הרעיון של יכולת העברת עבודה מהימנה מתהליך בנייה אחד למשנהו. המצב האידיאלי של פרויקט בניית דק הוא זרימת עבודה רציפה, חלקה, אמינה וניתנת לחיזוי. התוכנית יכולה גם להשתנות עם הזמן ככל שאופי המבנה משתנה.

קורס זה בן חצי יום בהנחיית מדריכים מתאר את תהליך בניית דק

הדרכה מבוססת פרויקטים וסיוע בבניית דק מעיצוב הרעיון ועד הסגירה. לימוד היסודות של ייצור רזה באמצעות סימולציה והטמעה מעשית. אנשי מקצוע בתחום הבנייה בכל רמות הניסיון ילמדו את אבני הבניין הדרושים כדי להפוך את הפרויקטים והעסקים שלהם למערכת הפעלה רזה.

זה לא רק מאפשר לקבלן להבין את כל ההיבטים של בניית דק

אלא זה גם עוזר לקבוע כמה ערך אחרים יכולים להביא ליצירת עיצוב שלם ושמיש יותר. תהליך זה נועד לחזות את המיקום והזמן של התרחשות הפסולת על ידי הערכת התכנון והתכנון הראשוניים ולימוד תהליך הבנייה, ובכך לסלק פסולת בשרשרת הערך של הבנייה, ולאחר מכן שימוש בכלים רזים לסילוק פסולת בתהליך ה-IPD. מתודולוגיית ה-IPD מקימה ארגון שיכול ליישם עקרונות ופרקטיקות של בניית דק. ישנם כלים רבים שניתן להשתמש בהם בשילוב כדי להשיג ייצור רזה, כולל בניית דק, אספקת פרויקטים משולבת, בניית מודלים של מידע, בניית דק.

חשיבה רזה ניתנת להתאמה לתעשיות רבות ולכן

היא ניתנת להשגה באמצעות מגוון כלים. עקרונות רזה ופרקטיקות קשורות לא רק משנים פרויקטים, אלא משנים חברות שלמות. בנייה רזה מבוססת על עקרונות ניהול ברמת הפרויקט ועקרונות ניהול ברמת הייצור. בניית דק היא "דרך לתכנן מערכות ייצור הממזערת בזבוז של חומרים, זמן ומאמץ על מנת להשיג את הערך הגבוה ביותר האפשרי" בניית דק.

אותם עקרונות חלים על מתודולוגיות בנייה רזה

עיצוב ובנייה רזה ותהליכים ליצירת ערך מרבי ללקוחות. לפי בניית דק מוגדרת כ"גישה מבוססת כבוד, מונעת מערכות יחסים, גישה לניהול ייצור, דרך חדשה ומשנה לתכנון ובניית מבני הון. למצוא את מקומה בפעולות בנייה, תהליכים ופרויקטים ככל שתעשיות הבנייה והייצור השתלבו יותר ויותר.

מספר הולך וגדל של חברות בנייה מאמצות את מתודולוגיית בניית דק

המדגישה את הערך המקסימלי ללקוח תוך מזעור בזבוז. ענף הבנייה אינו חסין מפני הנטייה להיצמד לשיטות הישנות ולהתנגד לשינוי, אך היתרונות הרבים של גישת בניית דק מאלצים יותר ויותר חברות להתמודד עם האתגר. לכל מי שמעורב בתהליך הבנייה יש תמריץ לסיים פרויקט בצורה מהירה וחסכונית יותר – החל מבעלי פרויקטים שרוצים לראות תוצאות מההשקעות שלהם, ועד לקבלנים ומעצבים שרוצים לעשות את עבודתם היטב. ותעבור לפרויקט הבא.

על ידי אימוץ תרבות רזה

בניית דק יכולה לחסל בזבוז, לחסוך זמן, להגדיל את הייצור ולשפר את איכות הפרויקטים שלה. לגישת ה-בניית דק, שאינה עוד גישת ייצור בלבד, יש יתרונות ברורים לחברות בתעשיות אחרות שרוצות לדבוק באופן מלא בעקרונותיה. שיטות ייצור רזה הותאמו למגוון רחב של תעשיות, מצבא ועד שירותי בריאות, מממשל ועד בנקאות. עם זאת, ישנן קווים מנחים המסייעים לחברות להפחית עלויות, לקצר את זמני הבנייה, להגדיל את הפרודוקטיביות ולשפר את יעילות ניהול הפרויקט.

אמנם ההבדלים הללו עשויים לסבך מעט את הגישה ה"קונבנציונלית"

אך הם אינם אוסרים על שימוש בייצור רזה, אלא דורשים התאמה לאתגרי הבנייה. בבנייה רזה, מאמצי האופטימיזציה מתמקדים בהבטחת מהימנות זרימת העבודה בניית דק לעומת זאת, מתמקדת בשיפור הביצועים של כל עסק שיכול לעשות טעויות, להפחית את האיכות ולהוביל לעבודה מחדש. בנייה רזה שואפת להגביר את השקיפות בין בעלי עניין, מנהלים ועובדים כדי לדעת את ההשפעה של עבודתם על הפרויקט כולו מצד שני, אינה מתחשבת בשקיפות השיטות שלה.

 

תפריט נגישות