השתלות שיניים לעומת כתרים

אולי אתה חושב ששתלים דנטליים נשמעים כמו תרחיש החלומות שלך להחלפת שיניים, אבל לפני שאתה קופץ על העגלה וצולל ישר פנימה, חשוב שתבין היטב את האפשרויות שלך ואת היתרונות והחסרונות של שיניים הנתמכות בשתל. לעומת האפשרויות הרבות הזמינות לכתרים. להלן שלוש דרכים להבין טוב יותר ולבחור בין השניים:

1. איך עושים השתלות שיניים?

השתלות שיניים דורשות ניתוח נוסף להכנת עצם הלסת והעצם הבסיסית לקבלת השתל. לדוגמה, עצם הלסת נגזמת, מעוצבת, ולאחר מכן דוחפים את השתל למקומו. לאחר הטמעת השתל עמוק לתוך העצם, מורם דש ריפוי סביב השתל למשך מספר שבועות כדי לספק מחסום לזיהום עבור תאי העצם החיים החדשים לצמוח מעל השתל עצמו.

לאחר שהעצם החלימה, השתל עצמו מחובר לעצם הלסת בעזרת צמנט כירורגי ולאחר מכן מחברים את השן של המטופל ומאובטחים לשתל ממש כמו כתר. במילים אחרות, שתלים דנטליים יכולים להיראות כמו השיניים המגיעות עם הפה (עם שיניים משני צידי כל לסת), אך הם תמיד יוחזקו יחדיו על ידי אותו מלט כירורגי. להשתלת שיניים יש יתרונות רבים על פני כתרים מסורתיים, אשר יכולים לשמש כדי להחליף שיניים רקובות, פגומות או סדוקות.

היתרונות של השתלות שיניים לעומת כתרים

2. מהם היתרונות של השתלות שיניים בעולם מושלם?

כאשר השן שלך אובדת, אתה יכול להיות משוחזר עם תותבת חלקית או מלאה נשלפת. אבל אם בחרת בשתלים דנטליים, לא תלבש פלסטיק נשלף. במקום זאת, השתלים עצמם מתחברים לעצם הלסת וכאשר השן צריכה לצאת, ניתן לשלוף בעזרת כלי קטן, ממש כמו הוצאת תעלת שורש של שן מבלי לשבור אותה. לאחר מכן השתל יכול לחזור ישר למקומו ולהישאר שם ללא הגבלת זמן.

בנוסף, השתלות שיניים פועלות ללא הוצאות וטרחה של שיניים תותבות, וללא הפסקת עבודה או צורך לראות אורתודנט בכל שנה ליישר שיניים או לשנות נשיכה. אם צריך להתאים שן, ישנה אפשרות לבצע התאמות פשוטות במקום להיפטר מהשתל ולהתחיל מחדש. לדוגמה, רופא שיניים יכול להזיז שן מעט עקומה ולאבטח אותה לשתל ללא כל התעסקות או הוצאה.

3. מה זה יעלה?

המחיר הממוצע עבור שתלים מלאים בארה"ב הוא בין $6,000 ל-$8,000 וחצי שתלים עולים בין $3,500 ל-$4,000. עלות הניתוח תלויה במספר השתלים ליצירת והיכן הם אמורים לעבור בעצם הלסת (מושתלת או סדוקה בשתל). בשתלים הנישאים בשתל, אין סוגרים על השיניים, אלא רק שתל וכובע שמוצמד לשתל. העלויות יכולות להשתנות. עלויות השתלת שיניים תלויות לעיתים בחלקן במי שעושה את הניתוח, שמשתנה בין מחירים יקרים מאוד לזולים. בחלק מהמקומות לא מאושרים השתלות שיניים או שלא נעשה שימוש ברופא שיניים מורשה. במצבים אלה, מטופלים צריכים למצוא מישהו שעובד עם חברות הביטוח שלהם או עם תוכנית השיניים של המעסיק שלהם.

אתה גם צריך לקחת בחשבון מה תצטרך לעשות כדי לשקם את השיניים שלך בעתיד. לאחר השתלת השתלים הדנטליים, מעבדה יכולה להכין כתר ניסיון שיתאים על כל שתל לפני שהכתר הסופי שלך יעבור על גבי השתל. זה יכול לחסוך קצת כסף, אבל רופא השיניים או הפרסטודנט שלך יצטרכו לספר לך על אפשרות זו. כתר הניסיון מחובר לרוב לשתלים עם "כלוב" מסביב לכתר כך שכתר הניסיון אינו זז בזמן שהוא בשירות עד להצבת הכתר הסופי מלמעלה. במהלך תקופה זו, השתלים יכולים להיות רגישים אם הלסת

ניתן להשתמש בשתלים כדי להחליף שן בודדת או שיניים שלמות. ב-Dental Restorative Group, אחד מרופאי השיניים המומחים שלנו יעריך את בריאות הפה הכוללת של מטופלי בלמונט כדי לקבוע אם הם מתאימים להשתלה וניתוח פה, שכן השתלים דורשים עצם בריאה להצמדה. אם אתה זקוק לרפואת שיניים משקמת עקב עששת או אובדן שיניים, רופא השיניים שלך עשוי להציע לך מספר אפשרויות, כולל השתלת שיניים או טיפול שורש כתר.

לחלופין

למי שלא מרגיש שההליך הכירורגי מתאים לו ורק רוצה להגן על שן קיימת, מומלץ לבחור דווקא בכתר דנטלי מודרני. ייתכן שיש לך מצבים רפואיים בסיסיים או גורמים ייחודיים בחייך שטרם שקלת, מה שעשוי להצביע על כך שכתרים או שתלים הם האפשרות הטובה ביותר שלך. גורמים רבים ממלאים תפקיד בבחירת הכתר או השתל, כולל גיל ומצב השיניים, עלויות נלוות וזמן פנוי. לעתים קרובות הסיבה לשיקום השיניים קובעת איזה כתר שיניים עדיף על השתל.

אם לשן שלך יש נזק משמעותי

או שהכתר כבר נטש את הכתר בעבר, אולי עדיף פשוט להסיר את השן ולהחליף אותה בשתל דנטלי. אם למטופל יש סיכון גבוה לעששת (תעלת שורש וכתרים נדבקים מחדש), שתל הוא הפתרון הטוב ביותר. אם מדובר בטיפול שורש שני של שן מסויימת (הסרת שורש), יש לבצע שתל.

כדי שהכתר יצליח, השן הפגועה חייבת להיות בעלת שורש בריא יחסית. הכתר יגן על השיניים הבסיסיות מפני נזקים נוספים או עששת שיניים. בדרך כלל יש לנסר שיניים קיימות - וזה תהליך בלתי הפיך - כדי להתאים לכתר.

אי החלפת השיניים החסרות עלולה לגרום לשיניים הסמוכות וממול לשיניים החסרות לנדוד לחלל

מה שבתורו משפיע על יציבות הנשיכה. למרות שהגשר הדנטלי מהווה חלופה לשיניים חסרות, הוא מצריך חיתוך השיניים ליד השיניים החסרות כדי לתמוך בשיניים החסרות. אם יש בעיה בגשר, כל השיניים יושפעו.

בהתאם למצב השיניים שלך

טיפול בה ושיקום שלה עם כתר עלול לגרום לבעיות שיניים נוספות בעתיד. שתלים דנטליים אינם מתקנים שיניים פגועות כמו כתרים, הם למעשה מחליפים שיניים חסרות. כשם שהרבה פעמים משתמשים בכתרים כשלא מתאפשרות הסתימות, השתלות שיניים יכולות לחסוך חיוך כשהשן כל כך פגומה שהיא לא יכולה לתמוך בכתר. כתרים דנטליים יכולים לשמש להגנה על שיניים שבירות או פגומות, במיוחד במקרה של שיניים שבורות.
בכדי לשמוע פרטים מורחבים על השתלת שיניים לסת עליונה מחיר והשתלות שיניים לעומת כתרים מומלץ לבדוק ב- dental-clinics.co.il

ניתן להשתמש בכתרים גם לשיקום שיניים שנשברו עקב עששת או בעיות מבניות כאשר ציפויים או דבקים אינם מתאימים

כתרים הם בדרך כלל חלק מגשרים ומיוצרים למטרת שיקום שיניים. גשרים מורכבים תמיד מכתרים ויכולים להיות בחירה טובה לשחזור שיניים.

כמו כתר

יש ליישם את קצה הגשר על ידי שיוק האמייל של השן המתאימה. גשר דנטלי הוא שן מלאכותית, התלויה בין כתרים כדי להחליף שיניים חסרות. בניגוד לכתרים ושתלים דנטליים, לגשרים דנטליים יש לפחות שן מלאכותית אחת שאינה מחוברת לשן או ללסת.

הכתר עשוי מחרסינה או מתכת ומוצמד לשן בעזרת צמנט דנטלי

כתר הוא כובע שנראה כמו שן ומתאים על שן קיימת. ניתן לתאר כתר בצורה הטובה ביותר כהתמודדות תותבת שמתאימה לשן שלך. עם זאת, כתר הוא רק תחליף לחלק העליון של השן הנראה בפה, לא תחליף שורש.

עם זאת

כאשר כתר השתל מחובר לעמוד והאחיזה, הכתר המסורתי מתאים לשן המקורית. כאשר מניחים כתר על שן עם מבנה שורש קיים, הכתר על השתל יחליף שן שלמה אחת או יותר, כולל השורש. בניגוד לכתרים דנטליים, המחוברים לחלק מהשיניים הטבעיות כאשר משתמשים בהם לבד, לאחר השלמת השתלת שיניים, זוהי בעצם שן חלופית.

שתלים דנטליים אינם תותבות, אלא ברגים המותקנים בעצם באזור השן החסרה, מה שמאפשר הברגה או מלט של העזר והכתר. בעצם, כתרים דנטליים מיועדים לשימוש בשיקום שן קיימת או שתל שכבר מותקן.

באופן כללי

כתרים משמשים לרוב מסיבות אסתטיות, ומשתמשים בשתלים כאשר צריך להסיר את כל השן (עקב טראומה, עששת או טראומה). כתרים משמשים לרוב כאשר השיניים נרקבות או פגומות באופן חמור וסתימות אינן אפשרות טיפול מתאימה. בניגוד לכתרים דנטליים שפשוט מניחים על השיניים, כתרים להשתלת שיניים דורשים ניתוח ויכולים לקחת מספר חודשים עד להחלמה מלאה. רופאי שיניים ורופאי שיניים ממליצים על השתלות על פני טיפולים אחרים מכיוון שהם השיקום הדנטלי היחיד שיכול להחליף את כל השן (כולל השורש).

יתרון נוסף של אפשרות הכתר והגשר הוא שההליך אינו מצריך ניתוח, בעוד שתלי שיניים מצריכים ניתוח על מנת לעגן את השתל לעצם הלסת. בנוסף, השתלים בעלי מראה טבעי יותר וניתנים ללעיסה, מכיוון שהגשר יכול להסיט.

לאחר התקנתם

שתלים דנטליים הם קיבוע קבוע בפה וככזה, מייצגים פתרון נטול טרחה להחלפת שיניים חסרות. למעשה, שתלים מסווגים כסטנדרט הזהב וניתן לטפל בהם באותו אופן כמו שיניים טבעיות. בנוסף, הם משמשים עם שתל דנטלי מובנה כבר כדי להחליף לחלוטין שן אבודה. ניתן להניח כתר דנטלי בודד מעל תעלת השורש במקום להסיר את השורש לצורך הנחת השתל.
למידע נוסף בתחום של השתלות שיניים מחירים באפשרותך לבדוק ב- dental-clinics.co.il

אם העלות אינה בעיה

קחו בחשבון ששתלים הם כמו שיניים קבועות, וייתכן שיהיה צורך להחליף כתרים כל 10-15 שנים. לגמלאים ותיקים הזקוקים להחלפת שיניים מרובות ייתכן שימליץ להם לבחור בשיניים תותבות או כתרים, בעוד שאנשי מקצוע צעירים שצריכים להחליף שן אחת בלבד עשויים להמליץ ​​על השתלות שיניים שיכולות להחזיק מעמד עשרות שנים. לשיניים בעייתיות ארוכות טווח, ד"ר מאי והמטופל עשויים להחליט שבמקום לנסות טיפולים אחרים שאולי לא יחזיקו מעמד זמן רב, עדיף להסיר את השן ולהחליף אותה בשתל. נוכל לומר לך האם כדאי לשמור על השן עם כתר, או שעדיף להסיר אותה ולהחליף אותה בשתל.

 

תפריט נגישות