הקדמה: מה קורה ברוסיה ולמה ?

רוסיה היא מדינה בצפון אירואסיה. זוהי המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, עם אוכלוסייה של למעלה מ-144 מיליון תושבים. הפדרציה הרוסית היא רפובליקה חצי נשיאותית פדרלית, הכוללת 83 נתינים פדרליים.

הפדרציה הרוסית היא רפובליקה נשיאותית למחצה עם 83 לאומים פדרליים. המערכת הפדרלית מחלקת את המדינה ל-4 קבוצות עיקריות הידועות בשם הרפובליקות האוטונומיות, קראי, מחוז ואוקרוג.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בשלטון מאז שנת 2000. הוא שלט בכל ההיבטים של הפוליטיקה והחברה הרוסית כבר למעלה מ-18 שנים ואין סימנים שהוא יעזוב בקרוב. ולדימיר פוטין הוא אחד המנהיגים המכהנים הארוכים ביותר בעולם ותקופתו בשלטון אמורה להימשך לפחות עוד 10 שנים.

בספטמבר 2017 העבירה רוסיה חוק שאוסר קללות בין היתר בסרטים, בקליפים ובהופעות פומביות. זה נעשה כדי לקדם "ערכים מסורתיים" כמו פטריוטיות ואמונות דתיות וכן כדי להגן על ילדים מלשמוע מילות קללות או לראות מחוות מגונות על הבמה או על המסך.

מהן הסיבות למצב הנוכחי ברוסיה?

המצב הנוכחי ברוסיה אינו טוב במיוחד. הסנקציות שהטיל עליה המערב גרמו לכלכלתה להתכווץ, ומחירי הנפט הנמוכים גרמו לכלכלתה לקפוא. ממשלת רוסיה אינה מסוגלת לשפר את המצב, וכדי למנוע קריסת מדינה היא יצרה רושם שהיא נלחמת במלחמה בטרור. גישה זו החלה תחת הנשיא ולדימיר פוטין לאחר פיגועי הטרור במוסקבה ב-1 בספטמבר 2004. לאחר תאריך זה כבר לא דיברו על דמוקרטיזציה וליברליזציה; רק זמן מה לאחר מכן התברר כי איום הטרור ברוסיה היווה עילה לצעדים אוטוריטריים. המצב הנוכחי ברוסיה אינו טוב במיוחד. הסנקציות שהטיל עליה המערב גרמו לכלכלתה להתכווץ, ומחירי הנפט הנמוכים גרמו לכלכלתה לקפוא. בנוסף, בחו"ל יש חששות לגבי כושר השיפוט של ולדימיר פוטין.

מהן ההשפעות של המצב הנוכחי ברוסיה?

רוסיה היא מדינה עם כלכלה שלא מצליחה. הסנקציות שהטילו על המדינה על ידי ארה"ב ומדינות אחרות הן שהחמירו אותה. גם הירידה במחירי הנפט הייתה גורם שתרם לכך.

הסנקציות שהטילו על רוסיה על ידי ארצות הברית ומדינות אחרות החריפו את הבעיות הכלכליות של המדינה. הסנקציות הוטלו כתגובה לסיפוח קרים על ידי רוסיה ב-2014.

רוסיה היא אחת המדינות הבודדות שיש לה כלכלה לא מוצלחת. למדינה הייתה תלות גבוהה בנפט, מה שתרם לנפילתה הכלכלית. הסנקציות שהטילו עליה מדינות אחרות החמירו את הבעיה.

שגרירות רוסיה בישראל russianembassy.org.il

קנסות לחיילים שישתמשו בטינדר


פוטין: אני לא מנסה למשוך זמן בעזרת המו"מ

הקרמלין: יוקם פארק שעשועים בחצי האי קרים


הקרמלין: נסיגה תמורת מקדונלד'ס

פוטין השווה עצמו להארי פוטר


הקרמלין: אף חייל רוסי לא נהרג

שת"פ חדש בין סין ורוסיה

מסקנה: עתידה של רוסיה לוט בערפל

עתידה של רוסיה אפוף ספקולציות. עם ההיסטוריה האחרונה של המדינה של התערבויות צבאיות, האיום במלחמה גרעינית ורוח הרפאים המתקרבת של מלחמה קרה חדשה, קשה לחזות מה יקרה אחר כך.

רוסיה משחקת תפקיד אגרסיבי יותר בעניינים בינלאומיים לאחרונה, עם התערבותה הצבאית בסוריה וההתערבות לכאורה בבחירות הדמוקרטיות באמריקה. רוסיה גם משדרגת בהתמדה את הארסנל הגרעיני שלה.

 

בעוד שעתידה של רוסיה עשוי להיות אפוף ספקולציות, ברור שמדינה זו נותרה מעצמה עולמית שיש להתחשב בה.

למידע נוסף בנושא של הקדמה: מה קורה ברוסיה ולמה ? נא לגלוש לאתר

תפריט נגישות