הכשרת רקדניות ג'אז

ג'אז היא צורת ריקוד מסוגננת המבוססת על בלט וטכניקות מודרניות, ואימוני בלט מעודדים מאוד. ריקוד למוסיקה עכשווית (ג'אז, טאפ, היפ הופ, בלט עכשווי, תיאטרון מוזיקלי, להקות מחול בחטיבת הביניים, תרגילי פום) מסייע לרקדנים לפתח תחושת קצב וסגנון חזקים.

ריקוד הג'אז

הוא סגנון ריקוד חברתי שהופיע בתחילת המאה ה -20 כאשר רקדנים אפרו-אמריקאים החלו לשלב צעדים אפריקאים מסורתיים עם תנועות בסגנון אירופאי. למחול הג'אז יש שורשים מעורבים, המגיעים למסורות האפריקאיות והאירופאיות, אך זוהי יצירה אמריקאית שהתפתחה סביב מוזיקת ג'אז בניו אורלינס. משנות השלושים עד שנות השישים הפך הג'אז לצורת מחול שדורשת מיומנות של רקדנים בעידן הבלט המודרני, וכוריאוגרפים כמו ג'ורג 'באלנצ'ין, ג'ק קול, ג'רום רובינס ובוב פוסה התנסו בריקוד ג'אז.

בית ספר למחול הללו בפרויקט מיוחד להכשרת רקדניות

הכשרת רקדניות

הכשרת רקדניות ג'אז

 

כמו מוזיקת ג'אז

ריקוד הג'אז מתמקד גם באלתור במתכונת שיחה ותגובה, ומאפשר לרקדנים להשתמש בגופם כדי לנהל שיחות עם נגנים וכלי נגינה. בשנות הארבעים החלו להחליף את ההיבטים המאולתרים והחברתיים של ריקודי הג'אז בכוריאוגרפיות מסובכות יותר, ועוד רקדנים עם בלט והכשרה מודרנית הביאו את ריקוד הג'אז לבמת ברודווי. הכוריאוגרפים החלו להעסיק רקדנים מיומנים ביותר שאמונים על גרסאות מדויקות יותר של הריקוד, ומבשרים עידן חדש לסגנון זה.

רקדן ג'אז בשם ג'ק קול הוכשר בריקוד ממזרח הודו ובאלמנטים מעורבים של ג'אז אמריקאי

ריקוד עכשווי קשור לטכניקות ריקוד רבות כגון בלט קלאסי וג'אז מודרני. מודרני הוא סגנון ריקוד נינוח וחופשי שבו הכוריאוגרפים משתמשים ברגשות ובמצב הרוח כדי להגדיר את הצעדים, בניגוד לקוד הצעדים של ריקודי הבלט.

הדגש של דאז ג'אנס על מורכבות קצבית וביצועים דינאמיים מסייע למחול ולרקדנים מודרניים לשפר את כישוריהם כרקדנים

רקדני בלט או רקדנים מודרניים המאומנים בג'אז משלימים את הטווח שלהם עם תיאום קצבי מורכב ויכולת להוסיף איכויות ביצועים דינאמיות - מה שהופך אותם לחלק חשוב בהכשרת רקדנים ורסטיאליים. אתה לא צריך להיות מצויד בצורה מושלמת כדי להיות רקדן ג'אז גדול, מכיוון שסגנון הג'אז עובר ז'אנרים רבים של כוריאוגרפיה.

לאורך שנים אמני פופ רבים מיזגו סגנונות ג'אז והיפ הופ ופיתחו שגרות ריקוד מדהימות עבור סרטוני המוזיקה והקונצרטים החיים שלהם

יש לי תחושה שסגנון ריקודי הג'אז הסתעף להרבה סגנונות מרגשים חדשים ושונים כמו ג'אז לירי, jfh, ג'אזפאנק והיפ הופ, שצומחים ומשתנים ללא הרף. הג'אז והפאנק קרובים יותר להיפ הופ מאשר לג'אז ושואבים השפעות טכניות מבלט ומחול מודרני.

ריקוד קלאסי הוא צורה המאופיינת בחן ובדיוק התנועה. שני סגנונות אלה מרחיבים את ריקוד העם האפרו-אמריקאי שיצא ממוזיקת ג'אז. כמו משחק ושירה בברודוויי, טכניקות תנועה של ג'אז נלקחות מביצוע שירים ממחזות זמר פופולריים.

בשיעורי ג'אז מעודדים רקדנים להוסיף את האישיות שלהם לכל שלב

כדי להצטיין, רקדני הג'אז זקוקים לרקע חזק בבלט, שכן הבלט מקדם חסד והנאה. רקדני תיאטרון מוזיקלי מסתמכים על ניסיונם בג'אז, טאפ ובלט בכדי להעלות את דמות המשחק והפרשנויות המוסיקליות שלהם.

לג'אז יש אוצר מילים תנועתי משלו המשתרע מהבידוד של חלקים מסוימים בגוף לתנועת הגוף כולו ומקצבים מוזיקליים המדגישים. בשיעור ג'אז ישנם דוגמאות, סגנונות ושילובי סגנון.

רקדנים בתכניות הכשרה מקצועיות חווים סגנונות של ריקודי ג'אז ייחודיים ל- DJD

רקדנים מכל ז'אנר הריקודים הגדולים, כולל ריקוד עכשווי, ג'אז, בלט, היפ הופ, טאפ ואולם אירועים, מוקצים לכל משתתף, מה שמקשה על משתתף לרקוד מחוץ לאזור הנוחות שלו.

תוכנית KIX ריקודי הג'אז שלנו מציעה לרקדנים דרך פרוגרסיבית ללמוד את הכיף של אימון וטכניקת ריקודי ג'אז

קורסי טכניקת בלט רקדנית ג'אז רקדנים מסייעים במתן חינוך המאפשר לתלמידים להתקדם לרמות בינוניות ומתקדמות. על ידי הגדלת איכות אימון הבלט, אתה מגביר את יכולתם של רקדנים להופיע בכל סגנונות הריקוד.

גמישות

כוח, יישור גוף ותיאום משמשים בסיס לריקוד מתקדם, כולל גמישות, מוזיקליות וסגנון. העוצמה, הזריזות והקואורדינציה שפותחו בריקוד הג'אז, יחד עם המוסיקה המדבקת, האנרגטית והקצבית של שיעורי ריקודי הג'אז, מביאים להגברת סיבולת וסיבולת. ניידות מוגברת וחופש תנועה במותניים, בכתפיים ובעמוד השדרה מפותחים באמצעות אימון ריקודי ג'אז.

אנשים נהנים לראות רקדני ג'אז רוקדים מכיוון שהתנועות והטכניקה מהנות ואנרגיות. לרקדנית ג'אז טובה יש טכניקה וקווים נפלאים המהווים בסיס טוב לבלט קלאסי. רקדן ג'אז גדול הוא בעל כוח הריקוד, הטכניקה, הביטחון העצמי והסגנון שלו.

מקומות ריקוד ברחבי הארץ תופסים את מוזיקת הג'אז המקורית של שנות העשרים עם חזרות חדשות על מוזיקת ג'אז כמו אלקטרו וסווינג וריקודי ג'אז מוצאים מקום חדש במרחבים חברתיים.

פטסי סווייזי

כוריאוגרפית ומורה למחול ששילבה ג'אז ובלט, ייסדה ומשמשת כמנהלת חברת בלט הג'אז של יוסטון. ג'ק קול הכשיר רקדנים מודרניים והפך להשפעה חשובה על המאסטרים הגדולים של הג'אז המופע של המאה ה -20 שהאירו את הוליווד וברודוויי בתנועותיהם החדשניות והמשופקות. הג'אז העכשווי הפך כל כך ידוע בתוכניות הטלוויזיה שלו שאפשר לחשוב שאתה רוקד.

ג'ק קול

הנחשב לאב למחול הג'אז התיאטרלי, פיתח טכניקות שעדיין משמשות כיום במחזות זמר, קולנוע, טלוויזיה, פרסום ווידאו. הוא השפיע על מאטוקס, בוב פוסה, ג'רום רובינס וגוון ורדון וידוע בפופולריות של צורת מחול הג'אז התיאטרלית על ידי יצירותיו הכוריאוגרפיות הרבות בטלוויזיה ובברודוויי. תרגילי הריקוד שהמציא לואיג'י יוג'ין לואיס פקויטו כדי לשפר את עצמו בסוף שנות הארבעים היו מיד להיט עם רקדנים אחרים שהשתמשו בהם באולפן וכיום הם קיצור אוניברסאלי לטכניקת ג'אז.

 

תפריט נגישות