אילו זכויות עובדים קיימות על פי חוק?

מדינות ומעסיקים מחויבים לכבד את עקרונות זכויות האדם של אזרחיהם ועובדיהם. ככלל, זכויות משפטיות וזכויות אדם בהקשר של יחסי עבודה בין עובדים למעסיקים משפיעות על תנאי העבודה ויחסי העבודה. זכויות אלו מעוגנות בדיני העבודה והעבודה הלאומיים והבינלאומיים.

לאיגודים יש את הזכות לפי חוק יחסי העבודה הלאומי (NLRA) להתארגן נגד נהלי עבודה בלתי הוגנים ולייצג עובדים ולנקוט בצעדים תעשייתיים (שביתות) בנסיבות מסוימות

עובדים המכוסים על ידי ה-NLRA מוענקות זכויות מסוימות להצטרף באמצעות איגוד ולשפר את שכרם ותנאי העבודה שלהם. חוקי הזכות לעבודה רשויות המדינה יכולות לקבוע אם עובדים חייבים להצטרף לאיגוד כדי לשמור על מקום עבודה.
על מנת לקרוא עוד פרטים נוספים אודות זכויות עובדים ואילו זכויות עובדים קיימות על פי חוק? באפשרותך לגשת לאתר workersrights.co.il

במדינות שיש בהן חוקים המחייבים זכות לעבודה החלים על מעסיקים פרטיים (הם משתנים בהתאם לחוק המדינה)

הזכות לעבוד אוסרת על איגוד מקצועי או על מעסיק להתקשר בחוזה להעסקת עובד מאוגד ללא חוזה עבודה או מהעסקת העובד לעבודה ללא חוזה. חוקים אלה מתירים לעובדים להצטרף לאיגוד אם הם רוצים בכך, אך מעסיקים אינם יכולים לכפות או לחייב עובדים להצטרף לאיגוד כתנאי או תנאי העסקה.

חלק מהחוקים הללו נוגעים למעסיקים המסרבים להעסיק עובדים שאינם מאוגדים

או עובדים שחייבים להצטרף לאיגוד כתנאי העסקה. למרות שהחוקים על הזכות לעבודה משתנים ממדינה למדינה, רוב העובדים שעובדים עבור מעסיקים פרטיים מכוסים על ידי האיגודים במגזר הציבורי. דוגמאות לחוקים הקשורים לעובדים כוללים את חוק הפיצויים לעובדי Longshore והנמל, תכנית הפיצויים למחלות מקצוע של עובדי אנרגיה, חוק הפיצויים הפדרלי לעובדים וחוק הטבות הריאות השחורות.

חוקי העבודה קובעים את הזכויות והחובות של עובדים במגוון רחב של סביבות עבודה וקובעים את הבטיחות

הבריאות והתגמול של העובדים. חוקי עבודה פדרליים אחרים מגנים מפני אי-שוויון במקום העבודה ואפליית גיל, כגון חוק התעסוקה משנת 1967, שחל על למעלה מ-40 עובדים, וחוק האמריקנים עם מוגבלויות משנת 1990 (ADA). חוקי העבודה משמשים גם כמתווך בין ארגונים ממשלתיים, מעסיקים ואיגודים מקצועיים.

מדריך מעסיק לפיטורים ופיטורין אם אתה מעסיק המחפש מידע על פיטוריו החוקיים של עובד

אתה יכול לפנות לנציבות שוויון הזדמנויות (EEOC) או למשרד העבודה במדינה שלך כדי לוודא שאינך מפר חוקי העבודה הפדרליים או הממלכתיים. עובדים ביבשה ובנמלים, כורי פחם ועובדי נשק גרעיני הם כולם עובדים פדרליים. החוק הפדרלי מגן על עובדים ביבשה או בנמלים (כלומר אלה המועסקים על ידי משרד האנרגיה (DOE) או הקבלנים שלו) כעובדים פדרליים.

דיני העבודה מכסים חובות וזכויות הנוגעות ליחסי עובד מעביד

עובדים בהווה, עובדים לשעבר ומועמדים. מדיניות החברה אוסרת פעילויות המוגנות על ידי חוק העבודה הפדרלי, כגון דיונים על עובדים "תנאי עבודה ושכר. מעסיקים יכולים להגביל את עובדיהם בשימוש במדיה חברתית במהלך שעות העבודה, אך האופן שבו המדיה החברתית נתפסת על ידי המעסיק כעסק של מעסיק ובתוך כך. השליטה של המעסיק מוגבלת ע"י ה-NLRA וחוקי המדינה החלים.

סעיף 41 בחוקת קניה מבטיח לכולם את הזכות לנוהלי עבודה הוגנים ומעניק זכויות ספציפיות לעובדים

מעסיקים, איגודים מקצועיים, מעסיקים וארגונים. עבודה קולקטיבית זכויות אינן כפופות למגבלות סטטוטוריות המוטלות ע"י המדינה או אחרים והן הכרחיות בחברה דמוקרטית כדי לעמוד באינטרסים של ביטחון לאומי, סדר ציבורי והגנה על זכויות וחירויות של אחרים. יחסי עבודה מבוססים על חוזים תקפים בין מעסיקים ועובדים, ודיני החוזים של המדינה קובעים את כל הזכויות והחובות של הצדדים המעורבים שפע של ראיות הקושרות תנאי עבודה כגון שימוש בציוד מגן, הזכות לחופשת מחלה בתשלום והמידה שבה מקומות עבודה משפיעים על בריאות האדם.2 עם זאת, ההשפעה של חוקי העבודה על הבריאות אינה אופיינית ונתונה לאימות אמפירית . ויכוחים רבים בין תומכי הזכות לשלטון של עובדים "זכויות, סולידריות, זכויות אדם ועובדים" מתמקדים בזכויות האיגודים המקצועיים החשובות בגלל הפיחות הבלתי מכוון בכוח המיקוח בין מעסיקים לעובדים. כמו ברוב זכויות העסקה, קבוצות עובדים מתנגדות בתוקף לחוקי הזכות לעבודה, כאשר תומכים טוענים כי חוקים אלו מקנים לעובדים את הזכות להחליט אם להצטרף לאיגוד או לא, במקום לאלץ אותם להצטרף בתנאי העסקה.

אירלנד מחויבת לשמור ולקדם את זכויותיהם של עובדים מקומיים ומהגרי עבודה באמצעות החוק הלאומי והבינלאומי ויש לה גוף חזק של דיני עבודה המספק לעובדים אמצעי תיקון במקרה שזכויות העבודה שלהם יופרו

מתוכנן להתאים את הוראות חוק האיגודים הנוכחיים למציאות החדשה של הרחבת זכויות העובדים, להתארגן ולהבטיח שאנשי איגוד מקצועיים יוכלו לממש את הזכות להקים איגוד מקצועי, ללא קשר לאופי היחסים המשפטיים שלהם עם מעסיקם. (26).

החוק אוסר על בתי משפט להפר את "זכות העובדים לשבות, להקים איגוד, לסייע או להשתתף בסכסוכים תעשייתיים, כלונסאות או התכנסויות. מישיגן הפכה למדינת זכות לעבוד ואינדיאנה הרחיבה את זכותה לעבוד מעובדי בית ספר לכל העסקה הפרטית.

הפעולות של רבים מתנועת זכויות האזרח נועדו לשפר את תנאי העבודה של עובדים שחורים כך שיוכלו להתקיים בשוויון עם עובדים לבנים וכדי שיוכלו להתארגן עם עמיתיהם הלבנים ולהתמקח קולקטיבי עם המעסיקים שלהם

כאשר, 30 שנה לאחר מכן, לאחר שנים של פעילות עבודה וזכויות אזרח, תוקן חוק יחסי העבודה הלאומי כדי לכלול עובדי חווה שלא נכללו בעבר, עובדים שחורים ראו את הכנסתם משתפרת ואי השוויון בשכר גזעני יורד, ללא השפעה שלילית על התעסוקה הכוללת.

תפריט נגישות