איך יודעים שצריך טיפול שורש

כאשר מתרחש כאב, לעיתים קרובות קשה לכבות את הראש מעבודה שגרתית, וחושבים כל הזמן שכאב שורש הוא סימפטום או שאין שום סימן לטיפול בשורש. אך האם אתה יודע שאתה זקוק לטיפול שורש בכאב?

ישנם מספר סימנים ותסמינים המציעים כי ביקור אצל רופא השיניים עשוי להיות נחוץ לטיפול שורש

אם השיניים שלך מתקדמות כל כך שנדרש טיפול שורש, אסור לך לשכוח את הסימנים שאתה זקוק לטיפול שורש. יש סיכוי טוב שהשן שלך הגיעה למצב שהיא זקוקה לטיפול שורש.

איך יודעים שצריך טיפול שורש?

איך יודעים שצריך טיפול שורש? רופא השיניים שלך עשוי גם להמליץ על טיפול שורש לסתימות שיניים אם יש לך חללים, עששת או שן שבורה. יתכן שתזדקק לטיפול שורש וטיפול אנדודונטי אם יש לך שיניים עשויות מאוד שהגיעו לקרום החניכיים וגורמות לזיהומים. אם אתה שם לב שצבע שן בודד השתנה, ייתכן שתצטרך תעלת שורש כדי לשחזר אותו. לאחר טיפול שורש, רופא השיניים שלך יכול לבחון מקרוב את קרום החניכיים ואת צבע השן עצמה. הדרך הטובה ביותר לדעת בוודאות שאתה זקוק לתעלת שורש היא לבקר אצל מומחה לרפואת רפואה בפסדינה, אך ההליך דורש בדיקה יסודית של השן וניתוח מפורט של היסטוריית השיניים שלך. אם תעלת השורש משתבשת, הצעד הראשון הוא לפנות לייעוץ של מומחה לטיפול בשורש. עצה זו אומרת כי על המומחה המבצע את טיפול שורש להסיר את העיסה הנגועה ואת השיניים העקריות, לנקות את התעלה, למלא אותה בחומר אינרטי ולאטום את השיניים.

אם צינור השורש ניזוק מהשן או אם עליך להסיר את החומר הנגוע, כולל עצבים וכלי דם, תזדקק לטיפול בשורש.

אם יש לך אחד מהתסמינים המפורטים לעיל

אנא התקשר אלינו כדי שנוכל לברר אם טיפול שורש יכול לעזור לך. אם זיהית את הסימפטומים המפורטים להלן וחוששת שאתה זקוק לטיפול שורש, תוכל לעבור איתנו טיפול שורש איכותי. הדרך היחידה לדעת בוודאות שאתה זקוק לטיפול שורש היא לבקר אצל רופא השיניים. אם יש לך כאב שיניים קשה זה לא בהכרח אומר שאתה זקוק לתעלת שורש. טיפול שורש לא רק מסלק את הכאב, אלא גם מביא את השיניים למצב טוב.

אנשים המאמינים שהם עשויים להזדקק לתעלת שורש צריכים לפנות לקבלת ייעוץ אצל רופא אנדודונט המורשה באזורם

שאפשר לסמוך עליו שיאבחן את המחלה ויספק ראיות - טיפול שיניים המבוסס על טיפול, ואולי גם טיפול שורש. לאחר שסיים את לימודי בית הספר לרפואת שיניים, רופאי האנדודונטים מסיימים תוכנית תושבות בת ארבע שנים באוניברסיטת קליפורניה, בית הספר לרפואת שיניים בסן דייגו, כדי להעפיל לטיפול בשורש ולאבחון וטיפול בכאבי שיניים.

הידיעה שיש צורך בטיפול שורש בפסדינה היא הרבה יותר קלה מאשר להבין אם אתה זקוק למילוי. עכשיו אתה יודע מתי יש צורך בתעלות שורש והאם יש צורך, אילו סתימות יש צורך.

אם יש לך כאב שיניים

רגישות לטמפרטורה או ללא תסמינים כלל, חשוב שתתקדם עם תוכנית טיפול פרטנית. חשוב לציין שניתוח שורש יכול להקל על חלק מהכאב ולכן תמיד האינטרס שלך ללכת לרופא אם יש לך בעיות שיניים. טיפול שורש כרוך בביקור אחד עד שלושה אצל רופא השיניים, וגם אם רופא השיניים שלך ממליץ על מילוי או טיפול שורש, זה יכול להיות קשה לדעת אם אתה זקוק לטיפול שורש או טיפול אם אינך חווה תסמינים כלל. במקרים בהם יש לך שן הדורשת טיפול שורש, למרבה הצער יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות בעצמך כדי להקל על התסמינים.

מטופלים רבים שואלים לעתים קרובות מתי יש צורך בתעלת שורש או אם יש צורך להסיר עצבים כאשר יש לך רק כאב שיניים

הבעיה המהותית באבחון מוטעה זה שנעשה לעיתים קרובות היא שאין שום אינדיקציה ברורה לשאלה האם ייתכן שתצטרך טיפול שורש. לכן, עדיף לדעת את הסימנים המעידים על בעיית שורש. טיפול שורש הוא אחד מטיפולי השיניים החשובים ביותר לכאבי שיניים ויכול לעזור לכם להבין טוב יותר את האנטומיה של השיניים, אילו היבטים קשורים זה לזה. הידיעה שאתה זקוק לתעלת שורש חשובה כדי להקל על כאבי השיניים ולהציל את השיניים הטבעיות שלך, אך ישנם מספר גורמים נוספים שיכולים גם לגרום לך להיות נחוץ עבור השאלה איך יודעים שצריך טיפול שורש?.

 

תפריט נגישות